{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

Skal desværre af med mine katte, hvor? :( {{forumTopicSubject}}

Grundet skilsmisse er det med stor sorg at jeg skal af med mine 2 dejlige katte, jeg er flyttet i lejlighed og må ikke have dem boende desværre. Det er ikke lykkes mig at finde nogen der kan give dem et godt hjem, nogen der kan hjælpe med hvor jeg kan aflevere dem?

Det er 2 racekatte på 3 og 4 år, med stamtavle, Katte pas, stereliserede/kastrerede, chip, øremærket osv.

Alternativet er aflivning, hvilket jeg for alt i verden helst vil undgå, men jeg bliver nødt til at respektere reglerne hvor jeg bor smiley har fået en advarsel, så det haster..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal desværre af med mine katte, hvor? :(
  • #2   15. aug 2012 hvis det er racekatte burde opdrætter kunne hjælpe med at omplacerer. de vil som regel gerne vide hvor deres katte ender henne smiley

• #3   15. aug 2012 Øv, jeg ville rigtig gerne give dem et godt hjem, men jeg må desværre kun have 2 smiley Kan du ikke søge om, om du må beholde dem?

• #4   15. aug 2012 Vi overtog dem fra et ældre ægtepar der ikke havde plads til dem, så det var ikke lige planlagt det skulle gå sådan her desværre at de skal videre.

Det er Ocikatte

• #5   15. aug 2012 Vil også mene at opdrætter kunne være en stor hjælp.... smiley og vil helt sikkert være glad for at vide hvor de er.... smiley

• #6   15. aug 2012 Findes der ikke en forening for Ocikatte? Måske du kunne tage kontakt dertil og de kunne hjælpe med at videreformidle? Kender du stamnavnet på kattene?

• #7   15. aug 2012 http://www.danskocicatklub.dk/

• #8   15. aug 2012 En seriøs og ansvarlig opdrætter vil være behjælpe med at finde et nyt hjem og trække i netværkstrådene for at finde et passende hjem til dem.

Ellers prøv DBA, markedet herinde, guloggratis osv.

Går ud fra du har forklaret udlejer om din situation?

Der må kunne gives lidt snor til, du finder et ordentligt hjem til dem frem for bare at aflive dem.

Du har ikke nogen i vennekredsen eller familie, som kan have dem midlertidig boede, indtil de får et nyt hjem?

• #9   15. aug 2012 Jeg har desværre ikke selv fået dem fra Opdrætteren, men jeg har snakket med hende i forbindelse med vi overtog dem i sin tid og de står registreret til mig i Jyrak mener jeg
    . Lige pt. har jeg ikke overskud til at skulle køre landet rundt med dem, så vil helst bare have en sød og rar familie der kan hente dem og gi dem et godt hjem igen.

Har lavet en annonce, tak for tippet smiley

• #10   15. aug 2012 Det er ikke på tale at aflive dem

• #11   15. aug 2012 " vil helst bare have en sød og rar familie der kan hente dem og gi dem et godt hjem igen."

Det er udbuddet af katte alt for stort til, at kunne sætte sin lid til.

Der må desværre arbejdes lidt for det - også skylder man også kattene ikke bare at vælge det første og bedste, der byder sig.

• #12   15. aug 2012 Glenn, helt sikkert skylder man kattene en indsats, syntes jeg også jeg gør, ellers var de nok afleveret med 2 x 800 hos dyrlægen, men kan mig og min søn på bo hos dig hvis jeg ryger ud af lejligheden imorgen, i så fald tak.

• #14   15. aug 2012 "men kan mig og min søn på bo hos dig hvis jeg ryger ud af lejligheden imorgen, i så fald tak."

Nu kender jeg ikke forløbet op til skilsmissen, og flytning til lejlighed m.v.

Der er sikkert mange andre ting end lige kattene, som har første prioritet i den situation, men omvendt vidste du jo nok konsekvenserne for kattene.

Når du spørger på den måde, du gør, kan det godt fremstå en anelse forhastet, fordi der skal ske handling nu.

Derfor spørge flere inkl. mig selv, om det ikke er muligt for kattene at bo iandet sted midlertidigt, indtil det rigtig hjem dukker op.

Der er ikke noget værre end at de katte bliver sendt afsted til hjem, hvor de kort tid efter igen er at finde i markedet.

Kunne opdrætteren iøvrigt ikke hjælpe?

Bare fordi du ikke har købt dem direkte derfra, kunne man godt forestille sig, at vedkommende stadig ville være interesseret i at se sine afkom finde et godt hjem.

• #16   15. aug 2012 Hvis du ikke har andre muligheder, kunne du evt. få dem passet i en kattepension, indtil opdrætter/forening/hjem/midlertidig hjem dukker op.

Synes det er synd at aflive, hvis det kun kræver pasning i en 1-2 uger før nogle andre kan få mulighed for at tage over.

• #17   15. aug 2012 Som det første ville jeg kontakte opdrætter også når du ikke har kattene direkte derfra. Men kunne læse at du før har haft kontakt til denne da i købte kattene.
    De fleste opdrætter står gerne på hovedet for at hjælpe tidligere killinger der kommet i klemme.
    Det at du ikke vil køre med dem det holder ikke, når du vil det bedste for dine katte.
    Ellers så kan det også være at opdrætter gerne kommer at henter dem . Jeg kender et par opdrætter der har hentet deres katte ved ejer eller man har aftalt at mødes på halvvejs.
    Så personligt synes jeg at det første du skulle gøre var at kontakte opdrætter se om de kan hjælpe, eller evt kender nogle som ville over tage kattene. evt sætte dem på deres hjemmeside ect.

• #18   15. aug 2012 Nu har jeg overhovedet ingen forstand på tavlekatte - men står opdrætters navn/hjemmeside/telefonnummer ikke på sådan en?
    Så kan man da få kontakt til vedkommende sådan..
    Hvis ellers det er tilfældet at der står disse oplysninger anført..

• #19   15. aug 2012 Kattene bliver ikke brugt i skilsmissen, men vi har begge lejlighed i samme boligselskab nu og ingen af os kan have kattene. Har fundet et par internater der kan aftage dem, desværre ser det ud til at være eneste udvej lige pt, håber bare ikke de afliver dem hvis der er ingen der henter dem.
    Men kan de det finde på det? Det koster 800kr pr. kat, så går jeg da ud fra de bliver passet indtil der er fundet et nyt hjem?

• #20   15. aug 2012 Altså nu har jeg været på et internat for nogle år siden, og kan sige at ja, de kan godt finde på at aflive katte (og hunde for den sags skyld) som har været på internatet længe uden at kunne finde et hjem. Grunden til dette er at dyrene på et tidspunkt (hvor længe er meget forskelligt fra dyr til dyr) begynder at tage skade af at være på internatet i de små bure, og stort set kun komme ud når der bliver gået fodringsrunde. Til sidst bliver de umedgørlige, asociale og nogle begynder desværre at blive syge med stress og lign.. Disse katte bliver derfor aflivet, da det er så godt som umuligt at finde hjem til en kat, som har fået et hav a unøkker, og som er blevet aggresiv m.m.

• #21   15. aug 2012 Nu kan jeg ikke se præcist hvor du bor, men hvis du vil have at kattene har det godt mens de er på internat, vil jeg foreslå MinVenKatten i Odense. Her er kattene kun i burene om natten, resten af tiden går de frit rundt i to store lokaler med fri mulighed for at gå ud i et udendørs stort bur.

Har flere gange været der ud og kigge, og kattene ser ud til at trives mens de er der.

• #22   15. aug 2012 Nu kender jeg ikke omstændighederne omkring skilsmissen, men havde det ikke været muligt for dig eller eksen at finde et sted hvor man må have dyr?
    Ring også lige til dyrlægerne i området om de kender nogen som kan tage et par katte.

• #24   15. aug 2012 Hvis jeg kunne få flere oplysninger, evt billede, deler jeg også gerne på facebook, samt spørger rundt omkring om der er nogle der mangler. Hvis det endelig kommer til det, tager jeg dem også gerne til mig indtil en anden ejer bliver fundet, men da jeg ingen bil har kan jeg ikke hente smiley

Men hvis jeg kan få oplysninger, og igen billede/billeder spørger jeg gerne omkring, og ser om ikke jeg kan finde nogen? (:

• #25   15. aug 2012 det har været lidt frem og tilbage, har haft kattene hos mig, men det er der nogle der har gjort boligselskabet opmærksomme på, så har fået en advarsel, derfor er det akut.

Plz ingen moralprædikener og hvad man ku/sku/burde have gjort, det får kattene ikke et hjem af smiley Er her ikke for at debatere eller få ris/ros, håber folk forstår

• #26   15. aug 2012 Familien Pedersen - hvis opdrætters kontakoplysninger står på stamtavlen, så tag kontakt og bed om hjælp smiley

• #27   15. aug 2012 få kontaktet opdrætter af disse katte og hør om hun/han kan hjælpe....

Kommentér på:
Skal desværre af med mine katte, hvor? :(

Annonce